sunnuntai 30. marraskuuta 2014

Helmikoruja ja räsymattoja

Neean koululta tuli kaino viesti, jossa kehotettiin osallistumaan koulun myyjäisiin joko leipomalla tai askartelemalla. Leipomistaidot kun on täysi nolla edelleen, niin askarreltiin.

Mun vanhemmat oli perjantaina täällä auttelemassa, isä siivosi ja äiti paimensi pikkutyttöjä (Kiitos, kiitos!) niin mulla oli oivasti aikaa keskittyä askarteluun :) Tehtiin Neean kanssa rannekoruja ja mun mielestä niistä tuli hienoja! Kyllä niistä saattaa jokusen euron saada koulun retkirahastoon ja jos ei, niin oli meillä ainakin hauskaa näitä tehdessä :)




Muuten viikko onkin ollut aika tuhovoimainen. Mä olen menettänyt yhden kahvikupin, kasan joulukoristeita, lasipurkin, missä oli jouluvalot ja pisteenä i:n päälle tuhottiin vielä olkkarin mattokin! 

Matolle kaatui kahvia ja mä aattelin, että pesaisen sen näppärästi. No ei aivan... Ensimmäinen nestemäinen pesuaine, mikä käteen sattui oli Ariel ja siitä jäi kahvitahrojen päälle sininen väri. Matosta myös levisi mustaa väriä valkoisille kohdille ja nyt luulen, että mattoa ei taida saada ikinä kuivaksi :(



Kesällä menetin toisen maton harakoiden(?) käsittelyssä. Matto roikkui tuulettumassa ja siitä oli revitty pitkiä soiroja irti! Jotenka siis oltiin nyt tilanteessa, ettei olkkariin ollut mattoa. Komerosta löytyi kuitenkin mummon kutomia mattoja, jotka näyttää lattialla ihanilta! 








2 kommenttia:

  1. Räsymatoissa on kyllä jotain erityisen ihanaa! Meilläkin on yläkerran käytävällä yksi miehen mummon tekemä räsymatto. Sulle on haaste mun blogissa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua! Oon vähän huono näitä tekemään, mutta täytyypä yrittää jossain välissä :D

      Poista