lauantai 1. marraskuuta 2014

Onnenkyyneleet

Tässä kiireisen arjen keskellä on pakko ollut pysähtyä ihastelemaan, miten ihania, osaavia tytöntylleröitä meidän vauvoista on tullut! Oon varmaan sen maininnu ennenkin, mutta mä oikeesti hämmästyn päivittäin näistä tytöistä! :D

Leikit sujuu hienosti ja se näky kun kaksi pientä leikkii yhdessä (tai vaikka istuu potalla vierekkäin vertailemassa napaa) tai kipittää peräkkäin katsomaan kun kissa nukkuu, on jotenkin taianomainen. En vieläkään usko millä ihmeellä juuri me ollaan ansaittu nämä kolme tyttöä!

Ja tosiaan. Nyt kun ikää reilut 1v4kk niin pikkutytöt jaksavat keskittyä vaikka rakentamaan palikoilla, megablokseilla tai lykkäävät nukkea rattaissa. Tätä hetkeä on kyllä odotettu kuin kuuta nousevaa. Että saisi itse keskittyä vaikka sen 10min johonkin muuhun kuin tyttöjen viihdyttämiseen. (Ja nyt mä sitten istun vieressä ihalemassa kuinka söpösti leikkivät sen sijaan, että vaikka laittaisin pyykkikoneen pyörimään :-D )

Henna ja Anniina ymmärtävät myös puhetta hienosti. Osaavat noudattaa vaikeitakin ohjeita esim. "etsitkö pyykkikorista kaksi sukkaa" ja osaavat näyttää kuvasta pyydettyjä asioita. Selittävät myös itse mitä kuvassa on.

Myös Neeasta kuultiin koululta hyvää palautetta vähän mutkan kautta, mutta silti! Heidän luokallaan pyörii vanhempain vartit ja meidän vartti on vasta tulossa, mutta sain kuulla, että Neeaakin oli kehuttu :) Tiedänhän minä, että reipas tyttö se on, mutta mukava tämän esimurrosikäisen kanssa elellessä on kuulla se silloin tällöin muualtakin :)




Neean huoneen remonttikin on edennyt tässä ihmetellessä. Niinkin paljon, että seinät on valmiit ja tavarat muutettu takaisin sisälle. Kuvia valmiista ei ole vielä, sillä yllätys, yllätys: huoneessa vallitsi 5min sisäänmuuton jälkeen niin kova sekasotku, että kuvia oli enää turha ottaa. Pitää nyt viikonloppusiivouksen yhteydessä kunnostautua ja napata kuvat.

Tässä kuitenkin kuva keskeneräisestä huoneesta. Tässä vaiheessa vielä puuttuu huokekaluja, mutta tapetti jo seinässä!


Siivoilut näiden kahden apulaisen kanssa on kyllä sellaista showta, että voi mennä hetkiä Neean huoneen esittelyä odotellessa. Yhdessä kun pestiin pyykkiä niin sekaan eksyi myös vaippa ja voi taivaan vallat sitä sotkun ja geelimössön määrää pyykeissä ja pesukoneessa! Imurointi hoidetaan niin, että tytöt istuu imurin päällä matkustamassa. Äkkiliikkeitä ei siis tehdä imuroidessa :D



Vaikka arki on haastavaa, valvotaan niin paljon, että mulla pettää jo fysiikka, kuunnellaan huutoa, selvitetään tappeluita, kuunnellaan ekaluokkalaisen kiukuttelua... niin usein mulla soi päässä Cheekin Kyyneleet, oikeasti...


"Huomaan kun onnenkyyneleet takin kaulukseen putoaa.
Onnenkyyneleet takinkaulukseen, kuin tähti taivaalle, putoaa.
Onnenkyyneleet takinkaulukseen, kuin tähti taivaalle, putoaa.

Kiitollinen, siunattu, onnellinen.
Matkannu tänne ohi ongelmien.
Mietin miten mä ansaitsen tän kaiken,
mitä ikinä uskalsin toivoa, mä sain sen.
Kiitollinen, siunattu, onnellinen.
Matkannut tänne ohi ongelmien.
Mietin miten mä ansaitsen tän kaiken,
mitä ikinä uskalsin toivoa, mä sain sen."




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti